Bij Wasko staat kwalitatief goede, gezonde en leuke kinderopvang op de eerste plaats. Daar werken we iedere dag hard aan. Daarnaast streven we naar een zo optimaal mogelijke communicatie met ouders. Wij willen je graag een zo goed mogelijk beeld geven van wat je kind doet en meemaakt tijdens een dag bij ons. Daarom hebben wij de Wasko OuderApp/het OuderPortaal.
Met de Wasko OuderApp ben je toch een beetje in de buurt van je kind als deze op de opvang is. Bekijk foto’s en berichten in de App op je smartphone, tablet of via het OuderPortaal op de pc en blijf betrokken bij wat je kind meemaakt op de opvang. Ook stuur je gemakkelijk zelf een bericht naar de groep van je kind.
Veelgestelde vragen
Wat is het verschil tussen het Portaal en de App?
Er zijn twee mogelijkheden om de informatie van je kind te bekijken: via het Portaal (website) en de App. Het Portaal bereik je via de link rechtsboven op onze website. De App kun je downloaden op de telefoon. Op allebei de manieren kun je dezelfde informatie zien. Alleen het gebruik is dus anders.
Hoe log ik in via het portaal?
Je ontvangt 6 weken voor de start van ons een e-mail met daarin je gebruikersnaam (mailadres) en een activatielink voor het instellen van je wachtwoord. Nadat je een wachtwoord ingesteld hebt, kun je inloggen op het OuderPortaal via de link rechtsboven op deze website of de link in de e-mail.
Heb je geen activatielink ontvangen? Neem dan contact met ons op via kindplanning@wasko.nl.
Hoe download ik de App?
Je kunt ook een speciale OuderApp voor je mobiele telefoon downloaden. Deze is te vinden in de App Store van Apple en bij Google Play voor Android telefoons en tablets. Je kunt de app vinden door te zoeken op OuderApp van Konnect. Nadat je de app geïnstalleerd heeft moet je drie gegevens invoeren om via de app toegang te krijgen tot het Ouderportaal:
Kan ik de App voor meerdere locaties/organisaties gebruiken?
De App onthoudt de gebruikersnaam en wachtwoord, waardoor je altijd snel toegang hebt tot de laatste foto’s, berichten en stukjes in het dagboek. Het is daarom mogelijk om als je kind meerdere opvanglocaties bezoekt, de informatie met dezelfde inloggegevens te raadplegen. Je krijgt niet opnieuw inloggegevens als je kind een aanvullende of andere locatie bezoekt. Mocht je ook klant zijn bij een andere opvangorganisatie die ook met het Ouderportaal van Konnect werkt, dan is het ook mogelijk om meerdere accounts in de App te activeren. Hiermee kun je binnen één App eenvoudig switchen tussen de verschillende opvangorganisaties.
Wanneer ontvang ik een bericht via de App?
Je bent zelf vanaf de start in de gelegenheid om de groep berichten te sturen. De groep kan jou ook berichten sturen. Voor jou is het belangrijk om te weten dat de zorg voor de kinderen altijd prioriteit heeft boven het beantwoorden van berichten. Het zal nooit ons voornaamste doel zijn om je bericht zo snel mogelijk te beantwoorden. Wel doen we ons best je tijdig te antwoorden wanneer de situatie hierom vraagt. Je berichten komen binnen op de groep en wanneer de medewerker even de tijd heeft, zal hij/zij de berichten lezen en eventueel, wanneer het kan, beantwoorden.
Het voordeel van het werken met Konnect voor de medewerkers is dat zij kijken naar de berichten wanneer het uitkomt. Ze bepalen zelf wanneer er even tijd is.
Zijn de foto’s openbaar?
Foto’s zijn alleen toegankelijk voor ouders van de groep. Ouders van andere groepen zien de foto’s niet en aangezien we een afgesloten omgeving hebben, worden de foto’s niet openbaar zichtbaar. Je hebt als ouder wel de mogelijkheid om een foto te downloaden. Wij vragen je daarom met klem om integer om te gaan met foto’s waarop ook kinderen van andere ouders zichtbaar zijn. Bedenk dat de andere ouder er bezwaar tegen kan hebben dat je foto’s van zijn of haar kind openbaar maakt en doe dit dan ook alsjeblieft niet ongevraagd.
Hoe lang kan ik gebruik blijven maken van de OuderApp?
Je kunt tot 8 weken na einde van de plaatsing nog inloggen. De eerste 2 weken kun je nog in het schriftje iets schrijven en foto’s toevoegen, en je ontvangt ook nog berichten van de groep. De laatste 6 weken kun je enkel nog het schriftje of de foto’s downloaden. Wijzigingen aanbrengen is dan niet meer mogelijk.
Hoe sla ik foto’s uit de OuderApp op?
Je kan je favoriete foto’s in OuderApp selecteren met een hartje. Daarnaast kan je ze downloaden door op ‘download’ te klikken.
Kunnen mijn (ex)partner en ik aparte accounts krijgen voor toegang tot het OuderPortaal?
Ja, dit is zeker mogelijk. Je kunt hiervoor contact met ons opnemen via kindplanning@wasko.nl. Het account is afhankelijk van de gemaakte afspraken in het plaatsingscontract met Wasko.